عکاسی خبری

عکاسی خبری یا فتوژورنالیسم، هنری است که برای قصه‌ گویی عکاسانه به کار گرفته می‌ شود و پیام و هدف اصلی آنها خبر رسانی است تا زندگی را مستند کند و از محدودیت ‌های زبانی و فرهنگی عبور می‌ کند.

عکاسی خبری ما را مانند عکس‌ هایی که در رسانه‌ های خبری یا مجلات، گاه‌ نامه‌ ها یا هفته‌ نامه‌ هامی ‌بینیم، به عکس‌ هایی می رساند که یک داستان را بیان می‌ کند.

این تصاویر می‌ تواند شامل عکاسی مستند، عکاسی تبلیغاتی، عکاسی در صحنه، عکاسی ورزشی، زندگی جاری‌، علایق انسانی و به تصویر کشیدن شیوه معاصر و رایج زندگی باشد.

عکاسی خبری

نکته‌ مهم در عکاسی خبری روایت عکس مقدم بر قضاوت است، یعنی باید عکس، دیگران را به قضاوت بکشد. پس لازم است به عکاسان خبری گفته شود: تلاش نکنید قضاوت خود را به عکس القا کنید.

در عکاسی خبری، عنوان یا مضمون مقدم بر عکس است و باید به مخاطبان و بینندگان و افرادی که داوری می‌کنند کمک کند تا خودشان داستان یا ماجرا را کشف کنند.

عکاسان خبری، همان نویسندگان مقاله و مخبران خبر به وسیله تصویر یا همان عکس هستند یا به عبارت دیگر، کسی است که داستانی را از طریق تصاویر بیان می‌کند. معمولا زندگی عکاسان خبری هیجان انگیز است. ممکن است شما را هرجایی بفرستند. جدا از خبرنگاری و عکاسی، تنوع و گوناگونی تجربه‌ها، بهترین قسمت این رشته است. قرارداد عکس‌های خبری عمومی همانطور که از اسمش پیداست برای عکاسی عمومی می‌‌باشد. خبرهای عمومی معمولا موضوعاتی برنامه ریزی شده هستند.

عکاسی خبری

مهارت‌ها

عکاسان خبری سبک پر رقابتی است. موفقیت در این حرفه مستلزم داشتن مهارت‌های صحیح می باشد. مهارت‌های فردی بیش از هرچیزی اهمیت دارد. عکاسان خبری باید بتواند خیلی سریع اعتماد سوژه‌هایش را جلب کند و سعی کند تا به اعتماد سوژه ها خدشه‌ای وارد نشود. مهارت‌های اصلی عکاسان خبری به همین امر وابسته است. شما باید مهمترین جنبه‌های داستان را مشخص کنید و اهمیت آگاهی مردم از آن را نشان دهید. به عبارت دیگر عکاسان خبری باید با ابعاد مختلف خبرنگاری از جمله مصاحبه و نویسندگی آشنایی داشته باشند.

عکاسی خبری


مطالب تصادفی

دیدگاه ها