Commercial photographer

بسیار دیده ام که سبک عکاسی تبلیغاتی را با سبک عکاسی صنعتی اشتباه میگیرند. یکی از شیوه های مرسوم بازاریابی عکاسی تبلیغاتی است. بدین ترتیب که عکس شامل اغراق و بهترین حالت یک محصول است و تمرکز عکس بر جذب مشتری است نه صرفا اطلاع رسانی. عکاسی تبلیغاتی ضمن اینکه تمام خصوصیات یک عکاس صنعتی را باید در خود داشته باشد به مولفه های مهم دیگری نیز نیازمند است، هدف عکاسی تبلیغاتی تنها معرفی کالا نیست بلکه تشویق و ترغیب مشتری بهه خرید و استفاده از پروداکت می باشد ، به بیان ساده تر عکاسی تبلیغاتی می بایستی بیننده را به خرید کالا ترغیب کنددرست به مانند یک‌ تیزر‌ تبلیغاتی‌ اما‌ با‌ راه‌ و‌ روشی‌ متفاوت.

ممکن است عکس تبلیغاتی در بیلبوردها، پوستر، مجلات و آگهی ها استفاده شود، حاصل عکاسی تبلیغاتی ممکن است تصویری ساده از یک محصول و یا مدل باشد و یا اینکه ترکیب پیچیده ای از گرافیک و جدیدترین تکنیک ها باشد که برای نشان دادن برتری شرکت مورد استفاده قرار می گیرد .

Commercial photographer

در این شاخه از عکاسی، سعی عکاسان بر این است که ضمن تاکید بر جنبه های مثبت کالا و یا حتی مهمترین جنبه کاربردی کالا و با در نظر گرفتن طیف مخاطب اقدام عکاسی کنند تا بتوانتد بطور در دید بیننده بسیار مختصر و مفید و جذاب کالا را به یک نیاز تبدیل نمایند و این بوجود آوردن نیاز در مخاطب آن هم تنها با یک عکس نیازمند تجربه بالا و دانستن علوم مختلفی چون روانشناسی، گرافیک، جامعه شناسی و … می باشد. به همین دلیل است که اکثر عکاسان تبلیغاتی معروف دنیا در حقیقت یک تیم تبلیغاتی هستند.

عکاسی تبلیغاتی مانند عکاسی صنعتی یکی از انواع پرطرفدار عکاسی به شمار می آید و برای انجام آن نیاز به طی کردن مراحلی دارد. به طور کلی یک عکاس تبلیغاتی برای شروع عکاسی باید مراحل زیر را طی کند:

  • جلسه استراتژی : معمولا قبل از هر کاری مانند سایر سبک های عکاسی ابتدا عکاس با مشتری ملاقات می کند و هدف از عکاسی تبلیغاتی مشتری را جویا می شود. سپس با توجه به اهداف آنها اقدام به عکاسی می کند، در تمام شرایط، عکاسی تبلیغاتی باید منجر به ایجاد عکس های با کیفیت بسیار بالا و جذاب برای بیننده شود.
  • استفاده از مدل ها و اشیا در عکاسی تبلیغاتی : به کار بردن مدل ها و اشیا در عکاسی تبلیغاتی نیازمند مهارت های جداگانه ای است، گاهی محصول به تنهایی می تواند با قرارگیری در جهت های مختلف حالت صحیح را ایجاد کند، اما استفاده از مدل ها در عکاسی تبلیغاتی معمولا برای جلب توجه ویژه به عکس تبلیغاتی است .
  • استفاده از افکت ها و ویژگی های عکاسی : عکاس تبلیغاتی باید با توجه به هدف مشتری از عکاسی تبلیغاتی به استفاده از افکت های موجود در عکاس بپردازد .

Commercial photographer


مطالب تصادفی

دیدگاه ها